Inici > Oferta formativa > Màsters i Postgraus

Postgrau en Lingüística Forense (Peritatge Lingüístic Forense)

Barcelona, febrer - juny 2015

següent >

Programa desenvolupat juntament amb:

iUla logo

Presentació

El Postgrau en Lingüística Forense (Peritatge Lingüístic Forense) s'estructura en els següents cursos:

Fonètica Forense
Determinació/Atribució d'Auditoria
Detecció de Plagi

Els futurs diplomats en Lingüística Forense (Peritatge Lingüístic Forense) aprendran a:

• Gestionar informació, documentació i coneixement en entorns multilingües.
• Compilar, etiquetar i codificar recursos multilingües.
• Processar llenguatge natural.
• Generar eines informàtiques d'aplicació general i multimèdia.
• Aplicar l'anàlisi estadística i multivariant al llenguatge natural.
• Generar i aplicar tecnologia de la parla per a la identificació de parlants i per a l'establiment de perfils, com també sistemes automàtics de determinació i atribució d'autoria i de detecció del plagi.

Aquesta oferta de formació específica en Lingüística Forense (Peritatge Lingüístic Forense) aprofita els contextos en els quals s'insereix la demanda d'experts que treballen en la connexió entre lingüística aplicada, dret i noves tecnologies:

• El context geogràfic [realitat bilingüe (català, castellà) i multilingüe (política de planificació lingüística de la Generalitat de Catalunya sobre el domini d'una tercera llengua; política de la Unió Europea en matèria de planificació lingüística).
• El context social (empresa, àmbit jurídic, sanitat pública, benestar social, ensenyament).
• El context professional (àmbits professionals concrets: traductors, comunicadors, mediadors lingüístics, consultors tècnics i lingüístics).

Els principals àmbits d'actuació d'aquests experts en Lingüística Forense (Peritatge Lingüístic Forense) són:

• Els organismes i institucions judicials i en les empreses:
- Desenvolupament de sistemes d'identificació dels parlants (tecnologia de la parla).
- Determinació i atribució de l'autoria d'un text, cartes o notes anònimes en un judici.
- Determinació de la existència de plagi.
• Les institucions sanitàries:
- Desenvolupament d'eines per a persones amb patologies lingüístiques i necessitats comunicatives específiques (tecnologia de la parla).
- Desenvolupament d'eines que permetin als experts actuar en medicina i psiquiatria forense.

Modalitats

A qui s'adreça

El Postgrau en Lingüística Forense (Peritatge Lingüístic Forense) s'adreça a lingüistes, filòlegs i traductors interessats a desenvolupar una carrera professional en el camp de la Lingüística Forense. Tanmateix, s'adreça als advocats, psicòlegs o membres dels cossos de l'ordre públic que tinguin coneixements de lingüística i vulguin aprofundir en aquests temes.

següent >